Eerlijkheid duurt het langst
Het credo van DTR is vanaf de start va het bedrijf “liever 1 goede medewerker dan 100… nou ja u begrijpt wel”. Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om samen met onze medewerkers en opdrachtgevers te komen tot een positief resultaat. Wij bereiken dit door middel van directe communicatie onderling, duidelijke lijnen en heldere afspraken.

Dat hoor ik vaker, horen wij u denken. Echter, bij DTR is het een eerste vereiste dat samenwerking onderling is gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Wanneer wij iemand aanbieden vertellen wij het eerlijke verhaal. Dus positief maar ook negatief. Wanneer wij bijvoorbeeld een medewerker aan het werk hebben die niet zo snel is, maar desondanks wel voldoende presteert, dan melden we dat. Te vaak horen wij over concurrenten dat mensen niet voldoen aan de verwachting. Opgeleukte cv’s en mooie praatjes. We kennen de verhalen. Daar doen wij niet aan mee.

Waarin onderscheiden wij ons dan?
Wanneer een sollicitant zich meld, gaan wij altijd een persoonlijk gesprek aan. We zijn hierin duidelijk wat we verwachten:
100% inzet, voorschriften naleven, verantwoordelijkheid nemen, enz. En als er een keer iets is; meld het tijdig. We benadrukken met klem hoe belangrijk onze opdrachtgevers en medewerkers voor ons zijn. Wij maken de sollicitant heel bewust van het feit dat DTR, op alle fronten onderdeel is, van het visitekaartje, van de opdrachtgever. En meestal, filteren we op deze manier al het kaf van het koren. Mensen die er een potje van maken, voelen nattigheid en haken veelal bij voorbaat al af. Uiteraard worden daarnaast referenties ingewonnen en diploma’s gecontroleerd. Voor ons een standaard verhaal.

Door de jaren heen is er een team ontstaan van gemotiveerde medewerkers die vaak over meerdere disciplines beschikken. Bijvoorbeeld; de loodgieter kan ook elektra werkzaamheden of andersom. Hierdoor is de gemiddelde looptijd van een plaatsing door DTR op dit moment langer dan 3 jaar. Bovendien zijn de meeste mensen langer dan 10 jaar bij ons in dienst. En daar zijn we enorm trots op!
Het zal u dus niet verbazen dat wij hierdoor ook extra zuinig zijn op ons personeelsbestand.

Wederzijds respect en vertrouwen
Eerlijk is eerlijk. Een soort gelijk verhaal geldt voor onze opdrachtgevers. Ook die worden gehouden aan afspraken. We spreken hen daar op aan en dat mogen ze, andersom, ook bij DTR doen. Afspraak is afspraak, maar ook van elkaar leren en elkaar versterken.

Zoals eerder gemeld: wij werken op basis van wederzijds respect en vertrouwen. Wij zijn er, als er een te kort aan personeel is bij onze opdrachtgever, om problemen op te lossen. Daar verdienen wij ons brood mee. Niets meer en niets minder. Het zou een beetje de omgekeerde wereld worden wanneer juist die opdrachtgever van zijn probleem, ons probleem maakt. Ons personeel is dan ook niet voor overname beschikbaar.
Alleen op basis van deze afspraak doen we zaken. Zie ons bedrijf niet als een verkapt arbeidsbureau maar als een volwaardige partner.
Dat klinkt u wellicht iets te zakelijk, maar dat is toch ook exact waar het om gaat?
Samen succesvol zaken doen.

Staat u dit verhaal niet aan: ga dan niet met ons in zee.
Dit gezegd hebbende zie ik uit naar een prettige samenwerking.

Met vriendelijke groet,
Pieter Dingerdis
Directeur